Partnerschappen leven dankzij een professionele interactie

Zonweringfabrikant markilux zet in op een goed functionerend netwerk van vakpartners

Partnerschappen hebben balans, de moed voor ontwikkeling en steeds weer nieuwe impulsen nodig, zodat ze duurzaam kunnen functioneren. Dat geldt in de privésfeer evenals voor het bedrijfsleven. Met name in een globaliserende wereld is een professionele interactie met partners belangrijker dan ooit, wil een bedrijf in de markt overleven. Dat vindt markilux ook. Want al meer dan 40 jaar, werkt de zonweringspecialist nauw samen met geselecteerde vakpartners, om zijn zonweringen aan de man te brengen.

“Wij hebben ons erop toegelegd, om innovatieve individuele design-zonweringen en exclusieve zonweringdoeken te maken. Op dat gebied zijn wij absolute experts. Dat is onze core business. Daarom zetten wij voor de verkoop en montage van de producten al jarenlang in op experts - onze vakpartners in de markt. Dat maakt deel uit van ons succesverhaal”, aldus Klaus Wuchner, verkoop- en marketingleider bij markilux. Voor hem is een goed functionerende partnerschap in het bedrijfsleven altijd een win-win situatie, waarbij het belangrijk is om de balans te bewaren. Elke partner brengt zijn portfolio in de relatie in. Alleen als beide partijen met elkaar harmoniëren, kan daaruit een draagkrachtig businessmodel op de lange termijn groeien.

markilux biedt zijn vakbedrijven techniek en design

Wuchner ziet de rol van markilux in deze interactie vooral in het feit dat het bedrijf zich met zijn kwaliteitszonwering als merk voor klanten heeft geprofileerd, die een goede service en advies waarderen. “Bovendien bieden wij onze partners heel veel: Waaronder prijswinnende ontwerpen, professionele ondersteuning op het verkooppunt, voortdurend technisch leiderschap evenals representatieve showrooms en hoogwaardige scholingen", aldus Wuchner over de betrokkenheid in de samenwerking met de vakhandel. Voor hem is het echter vooral van cruciaal belang om de consument te inspireren met op maat gemaakte, betrouwbaar functionerende en optisch overtuigende hoogwaardige producten, made in Germany. Daarbij spelen slimme technologieën waarbij de producten via de tablet of mobiele telefoon kunnen worden bediend, een steeds grotere rol. Alles een waarborg voor tevreden klanten als ook het succes van de vakpartner.

Geschoold personeel is bij de vakhandel de sleutel tot het succes

Ook zij moeten hier echter hun deel toe bijdragen, zodat de consument na aankoop tevreden is en blijft met zijn keuze. Geschoold personeel, dat in het verkoopgesprek de wens van de klanten er meteen uit destilleert en ze individueel adviseert is hierbij net zo belangrijk als nauwkeurig en betrouwbaar werkende monteurs. Uiteindelijk wil de consument na aankoop een perfect gemonteerde zonwering aan zijn muur hebben. En dat indien mogelijk zonder dat hij er zelf tijd in moet steken of veel last moet ondervinden van de montage. Dit vraagt om een uitstekende, innemende klantenservice, die volledig ontzorgt en direct ter plaatse is als een product een keer onderhouden moet worden.

Samenwerking heeft steeds nieuwe impulsen nodig

Wuchner en zijn team gaan bij de selectie van hun partnerbedrijven zorgvuldig te werk en vertrouwen op hun jarenlange ervaring. “De vakbedrijven”, waarmee we samenwerken zijn zelf goed gepositioneerd in de markt. Ze vestigen door middel van reclame regelmatig de aandacht op zichzelf en hun producten. En ze hebben geïnvesteerd in een aantrekkelijke showroom, waarin de producten optimaal worden gepresenteerd en in die in het ideale geval helemaal op onze zonweringen is geconcentreerd. Uit de wisselwerking tussen al deze factoren is een goed lopend partnerschapsmodel gegroeid, waarin elke partij zich bewust is van zijn opdracht en verantwoordelijkheid. Men mag echter niet stil blijven staan op deze gemeenschappelijke weg. Er zijn steeds opnieuw nieuwe ideeën en impulsen nodig om allebei vooruit te kunnen komen, naast het streven om steeds het allerbeste te willen. “We werken momenteel samen met rond de 1200 ambachtelijke partners in heel Europa, die de partnerschap met ons waarderen en ook de toekomst samen met ons vorm willen geven. Daar zijn we trots op en het motiveert ons om nog veel meer te doen voor ons gemeenschappelijke doel”, aldus Klaus Wuchner. 4287 tekens

Foto-onderschrift
Zonweringspecialist markilux werkt al jarenlang samen met gekwalificeerde vakpartners. Beide partijen brengen een groter wordende portfolio aan producten en dienstverlening in de zakelijke relatie in, wat volgens Klaus Wuchner, de verkoop- en marktetingleider, altijd een win-win-situatie moet opleveren.

Contactpersoon voor de pers

Anna Jansky

Anna Jansky

Email:
anna.jansky@markilux.com
Telefoon:
+49 (0)2572 927 0

Anna Jansky

Christiane Berning

Email:
berning@markilux.com
Telefoon:
+49 (0)2572 927 0

« Persberichten